DILEMA NOVÉHO ŠKOLSKÉHO ROKA

September prešiel, a tým sa pre niekoho nový rok začal a pre niekoho je rok práve v svojej poslednej tretine. My študenti sa vytešujeme, avšak nie kvôli novému začiatku, ktorý so sebou september priniesol. Sme nadšení, že minulý rok prešiel a tak mierime čoraz bližšie ku koncu nášho študijného života.

Každý z nás prežíva začiatok roka veľmi individuálne, keďže sme z rôznych škôl a ročníkov. No jednu vec máme určite spoločnú – zmiešané pocity radosti a smútku zároveň. Radosť z nových zážitkov, ktoré očakávame, že rok prinesie, ale aj smútku z možných zlých známok, zo stresu a z častého nedostatku spánku, či prebdených nocí.

O to lepšie, no mnohokrát ťažšie, to majú maturanti, pre ktorých sa stredoškolský život čoskoro končí a zároveň pre väčšinu z nich vysokoškolský začína. Je takisto mnoho vecí, ktoré potrebujú stihnúť. Príprava na stužkovú, zahŕňajúca výber správnych šiat a oblekov, topánok a popritom obtiažne vyplňovanie prihlášok na vysoké školy, posielanie vysvedčení a výpisov známok na vopred vybrané univerzity. Udržiavanie dobrých vzťahov s učiteľmi tiež dá zabrať, keďže od nich maturanti potrebujú dostať jedinečné študentské referencie na zahraničné univerzity. K tomu som ešte zabudla na jazykové skúšky, ktoré sú potrebné tiež pre zahraničné vysoké školy napríklad v Anglicku, Škótsku a častokrát aj v Dánsku.

A aký je pohľad učiteľov? Pravdepodobne pre každého štátneho učiteľa sa začína opäť akési obdobie stereotypu, ak to tak môžeme nazvať. Základoškolskí učitelia, hlavne na prvom stupni, učia väčšinou tých istých žiakov, stredo- a vysokoškolskí sa zaoberajú rovnakými učivami každý rok. Obtiažne je to pre nich hlavne vtedy, keď sú to učitelia s dlhoročnými skúsenosťami – jednoducho povedané starší . My študenti musíme avšak priznať, že je mnohokrát jednoduchšie a záživnejšie počúvať výklad od mladších učiteľov, ktorí sú zapálení, majú mnoho nových nápadov a vymýšľajú interaktívne formy učenia. Vtedy na hodinách „nespíme”, ale každý z nás nachádza počas hodiny niečo, čo ho nakoniec začne baviť a zaujímať. Veľkým prínosom sú napríklad interaktívne tabule, ktoré boli zavedené na mnohých gymnáziách Slovenska.

Nakoniec tradične sa začal pre viacerých študentov aj čas školských obedov. Pre každého žiaka to môže byť buď pozitívne, alebo naopak negatívne.  Aj keď si prácu našich kuchárok vážime, musíme pravdivo poznamenať, že domáce špecialitky našich rodičov a hlavne starých rodičov sa nedajú so školskými obedmi ani porovnať.

Tak či onak, všetci si školskou érou, či už základoškolskou, stredoškolskou alebo vysokoškolskou musíme prejsť a tak nám nezostáva ani pre tento rok nič iné, ako načerpať povzbudenie a silu a tak sa vybrať do školy.

|text: Miriam Gajková|

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s